
Inici de curs 2025-2026: reptes reals a l’ESO i Batxillerat
Som l’AFA de l’Institut Josep Pla, i com a part de l’aFFaC (Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya) volem compartir algunes dades que haurien de fer-nos pensar. L’Informe d’inici de curs 2025-2026 mostra un panorama preocupant per a l’educació pública, especialment a l’ESO i al Batxillerat.
Tot i els esforços del professorat i dels centres, les ràtios continuen massa altes i falten professionals de suport: tècnics d’integració social, vetlladors, educadors i especialistes en salut mental. Totes aquestes figures són clau per atendre bé l’alumnat i garantir que ningú no quedi enrere.
A més, Catalunya continua invertint molt per sota del que caldria: només un 4,09 % del PIB en educació no universitària (quan l’objectiu és arribar al 6 %). I l’abandonament escolar prematur —joves que deixen d’estudiar després de l’ESO— encara és del 13,8 %.
Des de l’aFFaC i les AFA federades reclamem:
Menys alumnes per aula per poder atendre millor cadascú.
Més recursos humans i suport professional dins dels instituts.
L’educació dels nostres fills i filles no pot dependre de la sort o del codi postal.
Des de l’AFA de l’Institut Josep Pla donem suport a aquestes demandes i animem totes les famílies a llegir l’informe complet i a implicar-se. Entre totes podem fer força perquè les coses canviïn.
Altres notícies







